FAQ

Installeren jullie ook?

Nee wij installeren niet. Wel kunnen wij helpen bij het ontwerp en ontwikkelen van de meest idealeset voor uw situatie. Ook tijdens het plaatsen kunnen wij u bijstaan per telefoon of email.

Zijn jullie prijzen inclusief BTW?

Jazeker. Al onze prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe zit het met de garantie?

U ontvangt fabrieksgarantie op alle producten. Zonnepanelen fabrikanten bieden over het algemeen 25 opbrengstgarantie en 10 jaar productgarantie. Op omvormers wordt variërend tussen 5 en 12 jaar fabrieksgarantie gegeven. Het montagemateriaal van Solarstell heeft minimaal 15 jaar garantie en wordt geproduceerd in Nederland. De effectieve garantieperiodes kunt u vinden op de datasheets van de producten.

Als u problemen ervaart met uw apparaten, dan kunt u contact met ons opnemen.

Het is van belang voor een goede diagnose dat er een aantal metingen worden verricht en dat er eventueel foto’s worden meegestuurd van het defect. U dient deze metingen zelf uit te voeren.

Wellicht kunnen wij u helpen het probleem te verhelpen zonder tussenkomst van de fabrikant.

Mocht het product defect zijn, dan gaan we in overleg met de fabrikant over wat we mogen doen om het probleem te verhelpen. Veelal resulteert dit in een vervangend product. 

 

Growatt levert 5 jaar garantie op haar 3-fase omvormers, en levert haar 1-fase omvormers standaard aan ons met 10 jaar garantie. Bij een RMA aanvraag moet altijd een RMA formulier ingevuld worden. 

Garantievoorwaarden en Garantiecheck Growatt

SMA biedt standaard 5 jaar garantie, waar u een garantieverlenging bij kunt aanschaffen. RMA procedures worden opgestart via de website van 

Garantievoorwaarden en Garantieverlengingen SMA

In het geval van Solaredge kunt u (nadat u contact met ons heeft opgenomen en we de meest voorkomende fouten hebben uitgesloten) in uw eigen installateurs account een RMA starten. Dit is de garantieprocedure van Solaredge zelf. Solaredge neemt contact met u op en zal u een aantal vragen stellen om tot een juiste diagnose te komen. Dit kan allemaal gewoon in het Nederlands!

Garantievoorwaarden Solaredge

 

Wat gebeurt er precies na mijn bestelling?

U plaatst een bestelling. Deze komt bij ons binnen en wordt direct in de week van uw voorkeursdatum in de agenda gezet.

We kijken direct of we alles op voorraad hebben en bestellen indien nodig nog aanvullende artikelen bij onze leveranciers, zodat we uw order over het algemeen in een geheel kunnen uitleveren. Soms gebeurt het dat een fabrikant zijn levertijden uitstelt, helaas kunnen we dat van tevoren niet inschatten. We berichten u zodra dit het geval is.

We bekijken uw order nog even voordat we hem inpakken en nemen contact met u op als er iets niet helder is, of als ons iets vreemds opvalt aan de setup. DIt is ook het moment dat we eventueel door u geplaatste opmerkingen bij de bestelling lezen en aanpassen in de order.

We berekenen wat u nodig heeft aan montagemateriaal aan de hand van de calculator van Solarstell en de setup die u heeft aangegeven in de bestelling. In het geval van plat dak krijgt u hierbij ook een ballastberekening.

We pakken een doos in waarin alle kleine spullen komen. Daarin vindt u ook een schematische tekening van uw set. De zonnepanelen en de grote delen van het montagesysteem passen niet in de doos en worden los in onze eigen bus vervoerd. De bezorger weet wat hij naast de doos bij u moet achterlaten.

We mailen u de dag voor levering met een tijdvak van 2 uren waarbinnen de levering de volgende dag plaats zal vinden. Past dit echt niet? Bel dan even! Liefst voor 17:00. Dan plannen we uw bestelling gewoon opnieuw in op een ander moment. De bezorger belt u ook nog even voordat hij bij u voor komt rijden, zodat u niet de hele dag op uw bestelling hoeft te wachten.

Komt u de set afhalen? Dan ontvangt u een mailtje zodra uw set voor u klaar staat.

Kan het pakketje gewoon met de postbode mee? Dan maken we graag gebruik van de service van PostNL. U ontvangt daarvan een track&trace code.

 

Ontvang ik een factuur?

Als uw bestelling is betaald én bezorgd, ronden we uw bestelling af en ontvangt u een factuur in PDF formaat in uw mailbox. 

Wat kost verzending van de bestelling?

Bezorgen binnen Nederland kost altijd €50 (met uitzondering van de Waddeneilanden). Indien de postbode het langs wil brengen dan doen we dat gewoon voor de gebruikelijke tarieven.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling in huis heb?

We streven ernaar uw bestelling binnen 10 werkdagen bij u thuis af te leveren. Omdat we het meeste direct op voorraad hebben in ons eigen magazijn, lukt dat over het algemeen ook.

Omdat een aantal producten, waaronder sommige omvormers, soms slecht leverbaar zijn kunt u geen rechten ontlenen aan bovengenoemde levertijd. 

Wordt uw pakket door de postbode langs gebracht? Dan ontvangt u een track&trace code. Vaak kan het product dezelfde dag al op de post.

Gaat het om een groter pakket, waaronder de zonnepanelen, dan komen we zelf langs. Omdat we in eigen beheer leveren, plannen we onze routes zo logisch mogelijk in. We rijden dan ook zo veel mogelijk op de zaterdagen in het westen, en de donderdagen in het oosten van het land. Zo kunnen we de lage bezorgkosten van €50 aanhouden.

U krijgt de dag voor levering een mail met een tijdvak van 2 uren, waarbinnen we verwachten dat de bezorger bij u voor de deur staat. Onze bezorger belt ook nog even als hij vertrekt bij zijn vorige adres.

Krijgt u en mail met een datum waarop u echt niet aanwezig kunt zijn? Laat het ons even weten! In goed overleg komen we er altijd uit.

In het geval van kleine, voorradige artikelen kunnen we echter al binnen een werkdag leveren. 

Hoe kan ik betalen?

U kunt op verschillende manieren betalen. Online via iDeal betalen is een mogelijkheid, maar u mag het factuurbedrag ook onder vermelding van het factuurnummer overmaken op het rekeningnummer dat op de factuur vermeld staat. Betalen bij afhalen of bij bezorgen is ook geen enkel probleem. Onze bezorger heeft een mobiele pinautomaat bij zich. U mag ook contant afrekenen.

Wat als ik mijn set achteraf toch nog wil aanpassen?

Wij raden u aan goed na te denken over de gewenste opstelling, vóórdat u de bestelling plaatst. Wij zetten de order namelijk snel in gang om de set zo snel mogelijk bij u thuis te kunnen afleveren.

Het kan gebeuren dat u toch ineens uw opstelling wilt veranderen. In de meeste gevallen is het nog mogelijk de bestelling aan te passen. In het andere geval kunt u de ontbrekende onderdelen los bestellen in de webshop. De overgebleven onderdelen kunt u uiteraard retour zenden.

Retourneren

Het kan onverhoopt voorkomen dat u producten moet retourneren. Retourneren kan alleen als u het product in originele staat inclusief alle toebehoren en originele verpakking bij ons aankomt. Om alles goed te laten verlopen vragen wij u onderstaande stappen te nemen.

Retourneren doet u zo:

  1. U neemt binnen 14 dagen na ontvangst contact op met Stralendgroen en maakt afspraken betreffende retournering.
  2. U verpakt het product zorgvuldig.
  3. U vult het Retourformulier volledig in en voegt deze toe aan het pakket.
  4. Verstuur het pakket naar Stralendgroen, afd. Retour. Rijksweg West 18c, 9608PC Westerbroek. De kosten hiervoor zijn voor uw rekening, tenzij anders besproken.
  5. Zodra wij uw pakket hebben ontvangen voeren wij de gemaakte afspraken uit.

 

OVER ONS

 

Stralendgroen biedt complete doe het zelf sets voor zonnepanelen en zonneboilers aan. Door het zelf installeren van een complete set bespaart u een derde van uw investering en verhoogt u uw rendement. Met advies op afstand hoeft zonnepanelen zelf installeren niet moeilijk te zijn. Om u zoveel mogelijk zorgen uit handen te nemen stellen wij uw complete set zorgvuldig samen op basis van uw situatie.

Het Stralendgroen team heeft deze webshop opgezet vanwege grote interesse in hernieuwbare energie en gasloos wonen. Bij de eerste set panelen die zij op hun eigen woning plaatsten, bleek hoe eenvoudig het installeren is. Met de juiste montagematerialen en een flexibel in te vullen set kan iedereen een steentje bijdragen aan de energietransitie.

Door groot in te kopen, werkzaamheden met elkaar te combineren en een lage overhead te houden, blijven de prijzen laag. Alles om uw rendement zo hoog mogelijk te maken.

Contactgegevens

 

Stralendgroen

Rijksweg West 18c (Bezoekadres op nr. 18k)
9608PC Westerbroek

Telefoon: 06 45 56 69 28
E-mail: info@stralendgroen.nl
Of vul ons contactformulier in, of chat direct met een medewerker via de chatfunctie.

KvK: 52750728

Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 9:00 t/m 17:00 bereikbaar.

MAIL ONS

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Stralendgroen